اولین سوالی که باید برای داشتن یک برنامه خوب در اینستاگرام از خود بپرسید این است که چه محتوایی در مخاطبان شما اشتیاق بیشتری ایجاد می‌کند؟ به جواب این سوال تا حدودی پرداختیم و مشخص است که در نهایت با آزمون و خطا باید محتوای ایده‌آل صفحه خود را پیدا کنید. اما بعد از این مرحله قرار است چه اتفاقی بیافتد؟ مرحله بعدی که برای کاربران خود در نظر دارید چه چیزی است؟ در استراتژی خود جایگاه خاصی را برای کال تو اکشن مناسب در نظر بگیرید.

کال تو اکشن مناسب داشته باشید

کپشن‌ اینستاگرام جایی است اکانت‌های موفق از آن برای ایجاد کال تو اکشن‌های جذاب استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن قسمت بیو (تلفظ دیگر بایو، در زبان انگلیسی bio ) اینستاگرام تنها بخش این شبکه اجتماعی است که امکان قرار دادن لینک در آن وجود دارد. بنابراین حتما صفحه لندینگ مناسبی را انتخاب کنید و در این قسمت قرار دهید. حتما هم برای رسیدن به نتیجه بهتر در بخش بیو یک کال تو اکشن مرتبط با لینک را بنویسید.

با کاربران ارتباطی عمیق برقرار کنید

اگر در ابتدای مسیر ساختن یک صفحه پرطرفدار قرار دارید لازم است گام‌های کوچکی را که باعث رسیدن شما به مقصد می‌شود، با جدیت انجام دهید. اگر برند شخصی یا کسب و کار کوچکی دارید می‌توانید مخاطبان خود را دنبال کنید و سعی کنید با آن‌ها ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید.

سعی کنید در فرآیند تولید محتوای خود مخاطبان را نیز درگیر کنید و با برگزاری کمپین‌ها و مسابقات مختلف آن‌ها را تشویق به تولید محتوای مناسب برای خود کنید. گاهی اوقات بهترین محتواهای شما توسط مخاطبانتان تولید می‌شود، نه خود شما! سپس نرخ تعامل در اینستاگرام را حساب کنید.

ربات نباشید!

چه کسی دوست دارد که پیامی که از پیش تعیین شده و توسط ربات فرستاده می‌شود را دریافت کند؟ لطفا تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا ربات نباشید! حتی برندهای بزرگ و صفحات شلوغی مثل  Dr. Pepper هم وقت خالی را برای برقراری ارتباطی گرم و صمیمی و پاسخ‌های هوشمندانه به مخاطبان خود پیدا می‌کنند.

حتما نباید ساعت‌ها با مخاطبان خود گفت و گو کنید، اما همین که جوابی گرم و صمیمی را به صورت اختصاصی برای یک کاربر آماده کنید، نتایج شگفت انگیزی را در پی خواهد داشت. توجه داشته باشید پاسخ به دایرکت اینستاگرام بسیار مهم است.

بر اساس یک گزارش در وب سایت sproutsocial، از هر سه کاربری که توسط شما در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار نمی‌گیرند، یکی از آن‌ها به صفحات رقیب شما مراجعه خواهد کرد!

جواب ندادن به کامنت‌ها و سوالات مردم می‌تواند نتایج بسیار بدی را در بلند مدت برای شما به همراه داشته باشد، بنابراین حتما این مسئله را جدی بگیرید. در نهایت باید بدانید که اینستاگرام یک فضای جمعی و بستری برای برقراری ارتباط است. بنابراین برای موفقیت در آن باید روی مهارت ارتباطی خود کار کرده و برای ساختن ارتباطات بیشتر زمان متناسبی را صرف کنید.