چرا پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی) مهم است و چه چالش های در این مسیر وجود دارد؟، در این مطلب قصد داریم به بررسی اهمیت پرسونال برندینگ یا همان برندسازی شخصی بپردازیم. همچنین در ادامه به بررسی چالش های برندسازی شخصی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی) مهم است؟

مخاطبین هدفتان شما را پیدا‌ می‌کنند

وقتی شما شروع به روایت داستانتان می‌کنید، به هر میزان که پازل شخصیتی کسب‌وکارتان کامل‌تر می‌شود، جامعه مخاطبان نیز بزرگ‌تر می‌شود. رفته رفته در حوزه تخصصی‌تان اعتبار کسب می‌کنید، شما جامعه‌ای را اطراف خودتان یا کسب‌وکارتان ایجاد می‌کنید که از برند شما صحبت می‌کنند، روی تخصص‌تان حساب باز می‌کنند و شما را دوست دارند؛ پرسونال برندینگ کمک می‌کند تا این حلقه را گسترده‌تر و صمیمی‌تر کنید.

اعتماد ایجاد می‌کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز ما به personal branding اعتماد است. زمانی‌که شما از خودتان به دیگران اطلاعاتی شفاف، حرفه‌ای و سریع می‌دهید آن‌ها در کنار شما احساس امنیت و راحتی می‌کنند. این حس اعتماد نسبت به کسب‌وکارتان، شما را به یکی از مراجع معتبر مشتریان تبدیل می‌کند و این همان خلق ارزشی است که به‌دنبالش هستید. این مهم است که مخاطب حس کند به او اهمیت می‌دهید.

بدست آوردن اعتبار

هم‌مسیر با ایجاد جامعه‌ای از مخاطبان، شما با پرسونال برندینگ قوی در حوزه تخصصی خود اعتباری به‌دست می‌آورید، و حتی ممکن است دیگران شما را به‌عنوان رهبر بازار بشناسند. این اعتباری است که  شما نمی‌توانید با پول به‌دست بیاورید.

و در نهایت این‌که

برند شخصی شما به شما کمک می‌کند تا از همه افراد متمایز شوید. این نوع برندینگ این فرصت را به شما می‌دهد که مهارت‌ها و نقاط قوت خود را به مشریان نشان دهید. نکته اصلی برای ایجاد یک برند موفق و تاثیرگذار بودن، این است که به‌طور مداوم در بازار حضور داشته باشید و در فروش داستان یا محصول خود آن‌قدر عالی باشید که مردم مشتاق باشند با شما تجارت کنند.

چالش‌های برندسازی شخصی

موقعیت نامشخص

آیا خودتان را در بازاریابی، فروش، منابع انسانی و امور مالی، عالی می‌دانید؟ شما ممکن است خوب باشید، اما شما باید یک حوزه تخصصی برای خودتان مشخص کنید که مخاطبان شما سردرگم نشوند.

رفتن به همه کانال‌های ممکن

این قاعده کلی باید هنگام انتخاب اثرگذارترین کانال‌ها برای تقویت برند شخصی شما به کار برده شود. در آغاز شاید شما بخواهید در همه‌جا باشید و همه پلتفرم‌ها به نظر مناسب خواهند آمد، اما آیا قادر هستید برای همه آن‌ها محتوای با کیفیت ارائه دهید؟

تولید محتوا درمورد همه‌چیز

این یک اشتباه است که با چالش شماره ۱ مرتبط است. اگر موقعیت‌یابی مشخص نیست، امکان گم شدن در دنیای محتوا نیز وجود دارد. مطمئنا شما در LinkedIn (و پلتفرم‌های دیگر) افرادی را مشاهده می‌کنید که در مورد چیزهایی از A تا Z محتوا تولید می‌کنند و محتوای آن‌ها را به حوزه تخصص واقعی خود محدود نمی‌کنند. مشکل چیست؟ خب هیچکس نمی‌تواند در همه چیز متخصص باشد و اگر سعی کنید خود را به‌عنوان یک متخصص همه چیز قرار دهید، ممکن است اعتبار شخصی‌تان را در نظر مخاطبان هدف خود از دست بدهید.

حالا که با اهمیت پرسونال برندینگ آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله مراحل پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی) بپردازید تا با مراحل آن نیز آشنا شوید.