چرا اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک تاثیر بیشتری دارد؟، اینفوموشن به مراتب از اجزای سازنده خود جذاب‌تر است به دلیل این که بسیاری از کسب و کارها و طراحان هنوز از وجود آن اطلاعی ندارند و اگر به آن مسلط باشید و بتوانید به درستی استفاده کنید، به پیشرفت شما کمک زیادی می‌کند. اینفوموشن‌ها به این دلیل جذاب هستند که سادگی و قابل فهم بودن اینفوگرافیک و جذابیت و محبوبیت موشن گرافیک را در کنارهم دارند.

مزیت‌های اینفوموشن

افزودن حرکت به تصاویر اینفوگرافیک باعث شده تا تاثیرگذاری آن‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند و در این بخش، به دلایل این اتفاق می‌پردازیم:

اینفوموشن توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند

پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی که اکنون در سراسر دنیا وجود دارند، علاوه بر تصاویر، از انواع گیف‌ها و ویدیوها نیز پشتیبانی می‌کنند. بخش ارتباطات ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود که به حرکت درآوردن تصاویر اینفوگرافیک توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

اینفوموشن باعث افزایش تاثیر بازاریابی شما می‌شود

اینفوموشن‌ها همچنین می‌توانند در بازاریابی دیجیتال به کمک شما آیند و در موقعیت‌ها مختلف مورد استفاده واقع شوند. در یکی از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۴ که برای معرفی محصول خود از اینفوموشن استفاده کردند، آمار منتشر شده به خوبی نشان‌دهنده تاثیر مثبت اینفوموشن است. طبق این آمار، نرخ بازدید ۶%، نرخ کلیک ۴۲%، نرخ تبدیل ۱۰۳% و درآمد ۱۰۹% افزایش داشته است. همچنین با استفاده از اینفوموشن در پست‌های بلاگ خود می‌توانید جذابیت دوچندانی به بلاگ خود بیافزایید و ترافیک آن را افزایش دهید.

اینفوموشن باعث درک بهتر مخاطب از محتوای موردنظر می‌شود

فلسفه به وجود آمدن اینفوگرافیک ساده کردن مسائل پیچیده یا به اصلاح جویدن لقمه و حاضر کردن آن بود. چند اینفوگرافیک در کنارهم می‌توانند مسائل سخت و دشوار را به راحتی به مخاطبان بفهمانند.

اینفوموشن با مخاطبان تعامل برقرار می‌کند

به دلیل اینکه اینفوموشن یک خط داستانی را برای مخاطب ایجاد می‌کند، مخاطب برای دنبال کردن ادامه این داستان و مشاهده ویدیوهای مشابه آن، کلیک می‌کند، ورق می‌زند و هرکاری که نیاز باشد تا ادامه آن داستان را دنبال کند، انجام می‌دهد و همین امر باعث ایجاد تعامل بیشتر و درنتیجه رتبه بهتر در جستجوی گوگل یا جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

حال که با مزایا، ویژگی ها و برتری های اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که با کاربردهای این صنعت نیز آَشنا شویم. با ما همراه باشید تا در مقاله کاربردهای اینفوموشن بیشتر در این زمینه با شما صحبت کنیم.