پرورش سرنخ چه اهمیتی برای کسبوکارها دارد؟، پرورش سرنخ اصطلاحی در بازاریابی و به معنای ایجاد ارتباط با مشتریهای بالقوه است، حتی اگر آنها در حال حاضر به دنبال خرید محصول یا خدمات نباشند. در واقع پرورش سرنخ، فرآیند هدفمندی برای تعامل با گروهی ازمشتریان است که با ارائه اطلاعات، شرکت شما را به عنوان بهترین گزینه معرفی میکنند و به شما، امکان رسیدن به اهدافتان را میدهند.
پرورش سرنخ چیست؟
یک فرآیند موثر پرورش سرنخ، به طور فعال مشتریان بالقوه ای را که از طریق بازاریابی پیدا کرده است، با عبور از یک فرآیند توسعه فروش، به نقطهای هدایت میکند که آنها به مشتریان آماده خرید تبدیل میشوند. پرورش سرنخ، از تاکتیکهای بازاریابی و فروش برای افزایش ریسک پذیری و تسریع رشد درآمد استفاده میکند.
پرورش سرنخ در مقایسه با ارسال ایمیلهای انبوه و خبرنامههای ماهانه تاثیر بیشتری در افزایش سودآوری دارد. پرورش سرنخ هدفمندتر است و به طور شفاف یک فرآیند مشخص را دنبال میکند.
- آموزش بدهید: یک فرآیند پرورش سرنخ، در ابتدا بر آموزش مشتریان و انتقال تجربیات قابل تجاری شما تمرکز میکند.
- اطلاع رسانی کنید: به مشتریان بالقوه خود بیاموزید که چگونه تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و طرحهای خود را توسعه دهند.
- مشارکت کنید: با اشتراک محتوای مرتبط، مشتری بالقوه خود را ترغیب به مشارکت کنید و گفتگو با او را آغاز کنید.
- تعامل کنید: به طورشفاف برای آنها توضیح دهید که چگونه میتوانند با شما تعامل داشته باشند.
پرورش سرنخ چه اهمیتی برای کسبوکارها دارد؟
فروش بیشتر با هزینهی کمتر
با پرورش سرنخ، نرخ تبدیل افزایش میابد. اما نکتهی قابل توجه این است که این افزایش فروش با هزینههای کمتر در ارتباط با استراتژیهای بازاریابی سنتی انجام میشود. به همین علت این رویکرد باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه میشود.
تصمیمات تجاری هوشمندانهتر
پرورش سرنخ روی اقدامات صحیح متمرکز میشوید. با استفاده از این روش میتوان سرنخهای آماده به خرید را شناسایی و به سمت تیم فروش هدایت کرد. انجام این کار بازدهی تیم فروش را بالا میبرد. همچنین پرورش سرنخ کمک میکند تا سرنخهایی که هنوز آمادهی خرید نیستند، شناسایی و به تیم بازاریابی ارسال شوند. با انجام این کار این سرنخها تا رسیدن به نقطهی خرید پرورش پیدا میکنند.
افزایش شهرت کسبوکار
به کمک پرورش سرنخ کسبوکارها حضور خود را با ارائهی محتوای مفید توسعه داده و آن را تقویت میکنند. علاوه بر این پرورش سرنخ کمک میکند تا یک کسبوکار به مشتریهایش نشان دهد که نگرانیهایشان را درک کرده و در صدد ارائهی راهحلی دائمی به آنها است. این موضوع باعث ایجاد شهرتی مثبت برای یک کسبوکار خواهد شد.
تقویت تعاملات
با پرورش سرنخ میتوانید به راحتی با سرنخهایی که قبلاً به سراغتان آمدند، تعامل داشته باشید. اگر سرنخی مشاهدهی پیشنهادات برندتان یا بازدید از سایتتان را رها کرده باشد، درست همان جایی است که باید از پرورش سرنخ کمک بگیرید. با انجام این کار میتوانید به بهترین شکل کسبوکارتان را به آنها یادآوری کنید.
شناسایی فرصتهای بیش فروشی و فروش مکمل
با استفاده از پرورش سرنخ هنگام برخورد با مشتریهای موجود میتوانید برای اطلاعرسانی به آنها در ارتباط با سایر کالا و خدمات موجود و بیش فروشی و فروش مکمل بهره بگیرید.