مراحل پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی)، زمانی‌که شما پروژه برندسازی شخصی خود را کلید می‌زنید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی کارهای زیادی انجام دهید، ما در ادامه به تک تک مراحل ایجاد آن می‌پردازیم.

۱- ساخت اعتبار

از برند شخصی خود برای کسب اعتبار در کانال‌های مختلف همچون مجلات، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنید تا با محتوای شما هم‌سو شوند.

۲- ایجاد استراتژی محتوای مناسب

محتوای تولید شده خود را در پلتفرم‌هایی منتشر کنید که مخاطبین شما در آن‌جا حضور دارند.

۳- محتوای خود را در یک پلتفرم سوم شخص منتشر کنید

برای نوشتن محتوا در یک پلتفرم ثالث به این موارد توجه کنید:

  • مخاطب و محتوای آن پلتفرم را بشناسید
  • بهترین محتوای خود را منتشر کنید
  • هر فرمولی که باعث موفقیت‌تان شده را در این‌جا نیز تکرار کنید

با ارائه محتوا در کانال‌های دیگران بر اعتبار شما افزوده می‌شود.

۴- اطلاعات و جزئیات دوست شما هستند

با دقت به آمار و اطلاعاتی که پلتفرم‌های مختف در خصوص محتوای منتشرشده شما می‌دهند، توجه کنید. آن‌ها به شما می‌گویند مخاطبانتان کجا هستند و چه رفتارهایی دارند. علاوه براین می‌توانید بهترین زمان‌ها را برای انتشار محتوا بشناسید.

۵- سازمان‌دهی داشته باشید

در کنار همه آمار و اطلاعاتی که پلتفرم‌ها در خصوص محتوا و مخاطب به شما می‌دهند، سازمان‌دهی و هدف‌مندی در پرسونال برندینگ بسیار مهم است. پس از برنامه‌ریزی دقیق یا سیستم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

۶- پرسونال برندینگ اثربخش با جذب استراتژیک مخاطبین

گروهی از مخاطبان را ایجاد کنید که محافظ منافع شما باشند.

افراد اثرگذار بر منافع

ابتدا اهداف خود را مشخص کنید:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • بهترین مکان ها برای ارتباط با این افراد کجا هستند؟
  • چه نوع محتوایی مورد علاقه آن‌ها است؟

به این ترتیب شما مخاطب خود را خواهید شناخت و می‌دانید چه نوع محتوایی باید برای اثرگذاری بر آن‌ها ایجاد کنید تا در حلقه مدافعین منافع شما باشند.

با کسانی که شما را می‌شناسند آغاز کنید

مسیرتان را در برندسازی شخصی با به اشتراک‌گذاری محتوا با کسانی‌که آن‌ها را در دنیای واقعی می‌شناسید و در فضای آنلاین فعالیت دارند، شروع کنید.

از طریق رسانه‌ها با افراد اثرگذار ارتباط برقرار کنید

رهبران و افراد موثر در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. با آن‌ها جلساتی داشته باشید و اجازه دهید که کسب‌وکار شما را بشناسند و به آن علاقه‌مند شوند. این افراد می‌توانند اثرگذاری زیادی روی کسب‌وکار شما داشته باشند.

مخاطبانتان را در مسیر پرسونال برندینگ پرورش دهید

برای ماندگاری در ذهن مخاطب‌تان محتوایی ویژه و منحصر به خودتان تولید کنید تا در مسیر برندسازی شخصی همیشه در کنار شما باشند و به شما مراجعه کنند.

با پرسونال برندینگ بعنوان یک رهبر فکری در صنعت خود امکانات زیر را به‌وجود می‌آورید:

  • نکات حرفه‌ای
  • شغل‌ها
  • شراکت
  • تبادل وبلاگ
  • مصاحبه‌ها
  • تبلیغات
  • و…