مراحل ساخت یک اینفوموشن کاربردی و جذاب، وقتی نوبت به ساخت اینفوگرافیکهای متحرک جذاب میرسد، باید چند نکته ساده را رعایت کنید. همه تجسم دادهها به صفحه اول نمیرسند و شما باید هدف، مخاطب، منطق، رنگها، سایهها، تضادها، سبک و میزان طنزی را که میخواهید اضافه کنید در نظر بگیرید. در ادامه چند مرحله را به شما خواهیم گفت تا بتوانید اینفوموشنی بسازید که تعامل زیادی با مخاطبان داشته باشد و به راحتی ویروسی شود.
با یک داستان شروع کنید
ممکن است بخواهید قبل از شروع کار داستانی بنویسید و به ایدههای خود فکر کنید. خط داستانی به شما کمک میکند ادامه محتوا را به راحتی بتوانید ادامه دهید و ایدههایی با استفاده از تصاویر، نمودارها، انیمیشنها و فیلمهای انتخاب شده ایجاد کنید.
بر روی یک داستان واحد تمرکز کنید
ممکن است فکر کنید اطلاعات زیادی در مورد نام تجاری خود برای به اشتراک گذاشتن دارید، اما با اینکار مخاطبان خود را گیج خواهید کرد. یک داستان بگویید و آن را به گونهای تعریف کنید که برند شما را تقویت کند و تصویر مثبتی از کسب و کار شما به مخاطبان ارائه دهد.
قبل از انتخاب طرح خود، اطلاعات کسب کنید
برخی از افراد ابتدا یک طرح تصادفی انتخاب میکنند و سپس قصد دارند برای زمینههای مختلف آن اطلاعات کسب کنند. اما این فرآیند کاملا اشتباه است. شما باید این روند را معکوس کنید. داده ها، تحلیل ها یا گزارشها را بخوانید و مناسبترین طرح را برای انتقال پیام انتخاب کنید.
با زبان خواننده خود صحبت کنید
علاوه بر اینکه میخواهید حرفهای به نظر برسید و روی اطلاعات تمرکز کنید، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان میتوانند محتوای شما را تفسیر کنند. به زبان آنها صحبت کنید و لحن مناسبی را اتخاذ کنید تا بتوانید روابط تجاری قوی برقرار کرده و پیام خود را راحتتر منتقل کنید.
لحن برند خود را ایجاد کنید
جدا از تمرکز بر عملکرد مخاطب خود، باید یاد بگیرید که چگونه اینفوموشن را با لحن برند خود ایجاد کنید. تفاوتی ندارد که بخواهید نزدیک، حرفهای یا دوستانه به نظر برسید، در هر صورت باید مطمئن شوید که اینفوموشنهای شما نمایانگر شخصیت برند شماست.
دادههای خود را محدود کنید
ممکن است بخواهید تمام دادههای آخرین تحقیقات خود را وارد کنید، اما از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزهایی علاقه دارند و قسمتی از دادههایی که در روند تصمیمگیری مخاطبان شما نقشی ندارند حذف کنید. با محدود کردن اطلاعاتی که دریافت کردید بهتر میتوانید محتوای خود را آماده کنید.
عناصر بصری ثابت را حفظ کنید
وقتی نوبت به تجسم می رسد، باید از همان رنگها ، سایهها و طرحهای گرافیکی استفاده کنید تا محتوای شما منظم و طراحی شده به نظر برسد. فقط به دلیل داشتن فیلم، GIF و پس زمینه متحرک، مجبور نیستید از آنها در هر زمینه استفاده کنید. برای جلب توجه بیشتر مخاطبان به قسمتهای مهم تجسم داده خود، از انیمیشن استفاده کنید.
اما اینفوموشن چطور به وجود آمد؟ ریشه و تاریخچه آن از کجاست؟ این سوالی است که در مطلب اینفوموشن چطور ایجاد شد؟ به آن پاسخ داده ایم.