مدیریت حساب هوشمندانه، بررسی گزارش های فروش، ارائه نسخه رایگان، نمونه هایی از بهترین استراتژی های فروش، اگر می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید و بازاریابی خوبی را انجام دهید، باید استراژی فروش داشته باشید. در این مطلب شما را با تعدادی از بهترین استراتژی های فروش آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.
مشتریهای فعلی فراموش نشوند
فروش به مشتریهای جدید، 5 برابر فروش به مشتریهای فعلی هزینه دارد (منبع). بیشتر استارتاپها به این مورد توجه نمیکنند و مدام به دنبال جذب مشتری جدید هستند. اما شما این اشتباه را نکنید. ایجاد رابطهی موفقی با مشتریهای فعلی را جز اصلهای اساسی استراتژی فروش محصول جدیدتان بگذارید. این مشتریها بیشتر به شما اعتماد دارند و راحتتر خرید میکنند. پس تحت هیچ شرایطی مشتریان فعلی را رها نکنید. از CRM برای حفظ ارتباط و ارسال اتوماتیک ایمیلها و پیامکهای شخصیسازیشده (مثل تبریک تولد یا سالگرد تاسیس شرکت) استفاده کنید.
گزارش های فروش را بررسی کنید
اعداد هیچوقت دروغ نمیگویند. اگر استراتژی فروشتان جوابگو نباشد، فقط از طریق گزارش های تیم فروش است که میتوانید این مورد را شناسایی کنید. برای تست یک استراتژی جدید هم دقیقا باید از همین دادهها استفاده کنید.
همیشه زمان مشخصی برای بررسی این دادهها و برگزاری جلسه با تیم فروش داشته باشید. مثلا به همه بگویید که چهارشنبهی هر هفته (یا چهارشنبه آخر هر ماه) روزی است که گزارشها را بررسی میکنید و شنبهی هفتهی بعدش راس ساعت 8 و نیم صبح یک جلسه تیمی داریم تا مشکلات را با هم بررسی کنیم و راهحلهایشان را پیدا کنیم
اگر میشود، نسخه رایگان و محدود ارائه کنید
مثل کاری که ما برای CRM دیدار انجام میدهیم. هرچقدر درمورد محصولتان صحبت کنید، بیفایده است. باید به مشتری فرصت بدهید که محصولتان را تست کند تا حرفهایتان در عمل به آنها ثابت شود.
مثلا کسانی که از CRM دیدار خوششان میآید، میتوانند 15 روز به طور رایگان آن را تست کنند. هدف این است که مشتری خودش کشف کند که به نرمافزار ما نیاز دارد یا نه.
تحقیقات ثابت کرده که برای 99 درصد استارتاپها، بین هفت تا ده روز استفاده رایگان کفایت میکند. اما اگر مشتریانتان را دوست دارید، توصیه میکنم بین 10 تا 20 روز به آنها فرصت تست بدهید.
محصول خود را درست ارائه دهید
نحوه ارائه و پرزنت محصول میتواند دلیل موفقیت و یا شکست استراتژی فروش باشد. بنابراین باید خیلی هوشمندانه آن را طراحی کنید. هم محصولتان را خیلی خوب معرفی کنید و هم به انتظارات و نیازهای مشتری توجه منید.
وقتی استراتژی فروش و بازاریابی را تعیین کردید، از تیم بخواهید تمام نکات آن را مطالعه و تمرین کند.
مدیریت حساب هوشمندانه
اگر فکر میکنید پس از انجام معامله، دیگر نیازی به استراتژی فروش محصول نیست، سخت در اشتباه هستید. مدیریت حساب یک بخش فوق العاده مهم از فرآیند فروش است. هم از نظر تشویق و رضایت مشتریهای وفادار، و هم از جهت افزایش فروش محصولات جدید و بازاریابی.