اهمیت تولید محتوای بصری روز به روز در حال افزایش است. تولید محتوای بصری به دلیل محبوبیت و جذابیت بالایی که دارند مسیر صعودی خوبی را در پیش گرفتند و در این راستا ابزارهای کاربردی و جدیدی هم وجود دارند که به این روند کمک میکنند. اینفوموشن یکی از این ابزارهاست که به تازگی در دنیای محتواهای تصویری وارد شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.
اینفوموشن چطور ایجاد شد؟
پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال باعث شده که مخاطبان به انتقال سریع مفهوم و دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن بیشتر علاقمند شوند. مخاطبان و کاربران فضای دیجیتال روزانه با حجم زیادی از اطلاعات مواجه میشوند و به همین دلیل دوست دارند تا بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مغز منتقل کنند و از اتفاقات مختلف خبردار شوند. همین موضوع باعث شد تا محتواهای متنی رفته رفته جای خود را به محتواهای تصویری بدهند. محتواهای تصویری و مخصوصا ویدیویی به دلیل اینکه از متن جذابیت بیشتری دارند، مفاهیم را راحتتر میتوانند منتقل کنند، البته این به معنای عدم جذابیت محتواهای متنی نیست ولی مخاطب امروزی تصویر را بیشتر میپسندد.
بعد از مدتی فضای دیجیتال و دنیای رسانه مملو از محتواهای تصویری شد. با این کار کاربران مجبور بودند تا منتخبی از تصاویر و ویدیوها را دنبال کنند تا بتوانند مفهوم آنها را درک کنند. اینفوگرافیک با ورود خود به دنیای دیجیتال باعث شد که تصاویر در کمترین زمان ممکن مطلب مورد نظر خود را به گوش همه برسانند. اما پس از مدتی تصاویر و عکسها به تنهایی برای مخاطبان کافی نبودند و تمامی اطلاعات مدنظر را از یک اینفوگرافیک نمیشد دریافت کرد. به همین خاطر محتواهای ویدیویی در بین افراد، بیش از پیش محبوب شد و همه افراد به این سمت رفتند که محتوای ویدیویی منتشر کنند تا محتوای آنها مورد بازدید قرار بگیرد. نه تنها در شبکههای اجتماعی بلکه در اغلب رسانهها، تولید محتوای ویدیویی در راس کارها قرار گرفت.
با گذشت زمان ویدیو به تنهایی جذاب نبود و دقیقا زمان یک تحول بود. موشن گرافیک با ورود خود، این تحول را رقم زد و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. موشن گرافیکها با طراحی جذاب در کمترین زمان، حجم زیادی از اطلاعات را به سادهترین شکل ممکن به گوش مخاطب میرساند. موشن گرافیک را میتوان نوعی انیمیشن نامید که توهم حرکت تصاویر را ایجاد میکند.
بعد از محبوبیت بالای اینفوگرافیک و موشن گرافیک، طراحان به این فکر افتادند که نوع جدیدی از محتواهای تصویری را روانه بازار کنند و به همین خاطر اینفوموشن به وجود آمد. اما چرا اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک محبوب تر است؟ مزایا و ویژگی های آن چیست؟ با ما همراه باشید تا در مقاله چرا اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک تاثیر بیشتری دارد؟ به این سوالات پاسخ دهیم.